Hier staan we voor!

"Navigating methode; op weg naar verantwoord burgerschap "

Behoefte van jongeren..

Mijn naam is Ahmet Avci en ik heb het voorrecht om de bedenker van de Navigating-methode te zijn.

 

Op zevenjarige leeftijd arriveerde ik in Nederland. Het was een grote uitdaging om me aan te passen aan de nieuwe omgeving en cultuur. Ondanks vele obstakels is het mij gelukt om mijn hbo-diploma in psychologie te behalen.

 

Helaas kregen jongeren in mijn tijd weinig tot geen ondersteuning. Hierdoor hadden zij niet de kans om hun volledige potentieel te benutten. Als gevolg daarvan raakten velen in mijn omgeving gedemotiveerd en sloegen een verkeerde weg in. Sommigen maakten hun opleiding niet af, belandden in ploegendiensten, kwamen in aanraking met criminaliteit, zaten in detentie of ontvingen een bijstandsuitkering. Het meest verontrustende is dat veel van deze onwenselijke situaties voorkomen hadden kunnen worden.

 

Als begeleider op de middelbare school en betrokken burger zag ik dat nog steeds veel jongeren vroegtijdig uitvallen en een soortgelijke route bewandelen. Dit zette mij aan tot het zoeken naar een oplossing.

 

Het viel mij op dat jongeren vaak experimenteren met gedrag en op zoek zijn naar erkenning en waardering. Daarnaast zag ik dat zij erg gevoelig zijn voor groepsdruk en dat hun keuzes daar sterk door beïnvloed worden. Deze inzichten heb ik vertaald naar de filosofie achter de Navigating-methode, die inspeelt op de behoeften van jongeren. We ondersteunen ze bij het ontwikkelen van een sterke persoonlijkheid en stimuleren hen om verantwoorde burgers te worden.

 

Dankzij de samenwerking met het Wijkontwikkelingsplan (WOP) Donderberg en BC Broekhin hebben we een succesvolle pilot kunnen uitvoeren.

 

Zowel ouders als leerlingen zijn zeer positief over onze huiswerkbegeleiding. Uit enquêtes blijkt dat de gastlessen als zeer leerzaam worden ervaren. We sluiten aan bij de leefwereld van jongeren, blijven anonieme feedback verzamelen en integreren nieuwe inzichten in het project.

 

De Navigating-methode bestaat inmiddels vijf jaar en de gemeente Roermond blijft dit project de komende drie jaar ondersteunen vanuit het programma Kiezen voor Kansen. We hopen het project de komende tijd in zijn volledigheid te kunnen gaan uitvoeren!

Ahmet Avci

"Nieuwsgierigheid is de leraar van kennis."

Missie

Bij Navigating empoweren we jongeren door hen te helpen hun identiteit te ontdekken en te ontwikkelen. Wij geloven dat elke jongere een positieve en actieve rol kan spelen in de samenleving. We bieden hen de juiste tools en ondersteuning om uit te groeien tot zelfverzekerde, empathische en verantwoordelijke burgers. Onze visie is een toekomst waarin elke jongere zich gehoord, begrepen en gesteund voelt, en een positieve impact kan maken op de wereld. Samen inspireren we jongeren om actief deel te nemen aan de samenleving en zo bij te dragen aan een betere toekomst.

"Iedereen heeft de potentie om te ontwikkelen tot een verantwoorde burger."

Visie

Bij Navigating streven we naar een toekomst waarin elke jongere zijn volledige potentieel kan benutten en een positieve impact kan maken op zijn omgeving en de wereld. Wij geloven dat elke jongere het vermogen heeft om een positieve en actieve rol te spelen in de samenleving. Onze werkwijze richt zich op zelfinzicht, zelfvertrouwen, empathie en toekomstperspectief, en we hanteren een holistische benadering waarbij academische, persoonlijke en sociale ontwikkeling centraal staan. Samen met school, leerlingen, coaches en ouders creëren we een inspirerend en motiverend netwerk. Door middel van onze gastlessen en huiswerkondersteuning bevorderen we persoonlijke groei, sociale veiligheid en burgerschapsvorming. Samen maken we de wereld een beetje mooier, één les tegelijk.

Tevredenheid in nummers uitgedrukt

Tevreden leerlingen
0.5 +
Tevreden ouders
0.5 +
Tevreden mentoren & docenten
0.5 +