Hier staan we voor!

"Navigating methode; op weg naar verantwoord burgerschap "

Dicht bij de jongeren

Mijn naam is Ahmet Avci en ik heb het voorrecht om de bedenker van de Navigating-methode te zijn.

 

Op zevenjarige leeftijd arriveerde ik in Nederland. Het was een grote uitdaging om me aan te passen aan de nieuwe omgeving en cultuur. Ondanks vele obstakels is het mij alsnog gelukt om mijn hbo-diploma in psychologie te behalen.

 

Helaas kregen jongeren in mijn tijd weinig tot geen ondersteuning. Hierdoor hadden ze niet de kans om hun volledige potentieel te benutten. Als gevolg hiervan zijn velen in mijn omgeving gedemotiveerd geraakt en hebben een verkeerde weg ingeslagen. Verschillende uit deze groep hebben hun opleiding niet afgemaakt, zijn later gaan werken in ploegendiensten, zijn in aanraking gekomen met criminaliteit, hebben in de gevangenis gezeten, of ontvangen nu een bijstandsuitkering. Het meest verontrustende voor mij is dat veel van deze onwenselijkheden voor hen en deels voor de samenleving voorkomen hadden kunnen worden. Als begeleider op de middelbare school en betrokken burger zie ik dat nog steeds veel jongeren vroegtijdig stoppen met school en soms zelfs in de criminaliteit belanden. Dit heeft mij aangezet om te zoeken naar een oplossing.

 

Uit mijn ervaringen met het begeleiden van jongeren ontdekte ik dat ze vaak experimenteren met gedrag en zoeken naar erkenning en waardering. Daarnaast zijn ze gevoelig voor de groep en groepsprocessen, wat een grote invloed heeft op hun keuzes. Dit inzicht leidde tot het concept van de Navigating-methode, dat inspeelt op de behoeften van jongeren. Dankzij de samenwerking met Wijk OntwikkelingsPlan (WOP) Donderberg en BC Broekhin, hebben we de Navigating-methode kunnen ontwikkelen. Door te werken met groepen, rolmodellen, huiswerkondersteuning te geven en gastlessen aan te bieden waarbij we werken volgens de leercirkel van Kolb, stimuleren we jongeren om verantwoorde burgers te worden en helpen we hen groeien.

 

Zowel ouders als leerlingen zijn heel positief over onze huiswerkbegeleiding. En uit enquêtes blijkt dat de gastlessen als zeer leerzaam worden ervaren. We willen aansluiten op de leefwereld van de jongeren waardoor we anonieme feedback blijven vragen en nieuwe inzichten zullen integreren in het project.

Ahmet Avci

"Nieuwsgierigheid is de leraar van kennis."

Missie

Bij Navigating empoweren we jongeren door hen te helpen hun identiteit te ontdekken en te ontwikkelen. Wij geloven dat elke jongere een positieve en actieve rol kan spelen in de samenleving. We bieden hen de juiste tools en ondersteuning om uit te groeien tot zelfverzekerde, empathische en verantwoordelijke burgers. Onze visie is een toekomst waarin elke jongere zich gehoord, begrepen en gesteund voelt, en een positieve impact kan maken op de wereld. Samen inspireren we jongeren om actief deel te nemen aan de samenleving en zo bij te dragen aan een betere toekomst.

"Iedereen heeft de potentie om te ontwikkelen tot een verantwoorde burger."

Visie

Bij Navigating streven we naar een toekomst waarin elke jongere zijn volledige potentieel kan benutten en een positieve impact kan maken op zijn omgeving en de wereld. Wij geloven dat elke jongere het vermogen heeft om een positieve en actieve rol te spelen in de samenleving. Onze werkwijze richt zich op zelfinzicht, zelfvertrouwen, empathie en toekomstperspectief, en we hanteren een holistische benadering waarbij academische, persoonlijke en sociale ontwikkeling centraal staan. Samen met school, leerlingen, coaches en ouders creëren we een inspirerend en motiverend netwerk. Door middel van onze gastlessen en huiswerkondersteuning bevorderen we persoonlijke groei, sociale veiligheid en burgerschapsvorming. Samen maken we de wereld een beetje mooier, één les tegelijk.

Tevredenheid in nummers uitgedrukt

Tevreden leerlingen
0.5 +
Tevreden ouders
0.5 +
Tevreden mentoren & docenten
0.5 +